تفاوت پلی الفین (pof) با پی وی سی (pvc)

مقایسه پلی الفین و پی وی سی

شرکت تهران پک بعنوان شرکتی پیشرو در زمینه محصولات نوین در صنعت بسته بندی اقدام به عرضه فیلم شرینک پلی الفین 13 میکرون نموده است .
تولیدکنندگان و فعالان در عرصه بسته بندی که از فیلم های شرینک استفاده می کنند تعدادی با فیلم شرینکPVC کارکرده و با نحوه شرینک و معایب این نوع از فیلم شرینک آشنایی دارند . اطلاعات ذیل الذکر در ارتباط با مقایسه فیلم شرینک پلی الفین (POF) و PVC می باشد.

• صرفه اقتصادی :

1- POF به دلیل سبک بودن و جرم حجمی پایین تر نسبت به PVC ،متراژ بیشتری در هر کیلو خواهد داشت .
2- به دلیل عدم واکنش محیطی در حین کار ،اپراتور به راحتی محصول را شرینک کرده و رول دچار پارگی و پرتی نخواهد شد .

• ویژگیهای POF

3- POF در مقایسه با فیلم PVC شفافیت بالایی داشته و بر اثر گذر زمان تغییر رنگ نمی دهد (PVC براثر گذر زمان تغییر رنگ می دهد)
4- POF تلورانس ضخامت ندارد و در تمام رول دارای ضخامت 13 میکرون است اما PVC از 16 تا 19 میکرون در یک رول تلورانس ضخامت دارد .
5- POF در حین کار بو نمی دهد و تولید دود ندارد .

• شرایط نگهداری POF

6- POF در سرما و گرما تغییر سایز نمی دهد و دارای شرایط نگهداری خاصی نیست اما PVC به دلیل واکنش محیطی در سرما خشک و در گرما دچار چسبندگی می شود و برای نگهداری طولانی مدت ،نیاز به دمای خاصی دارد.

• مقاومت

7- POF دارای مقاومت بالایی نسبت به PVC می باشد .
8- POF به دلیل عدم واکنش محیطی پس از شرینک و ورود در فروشگاه دچار ترکیدگی روی محصول یا پارگی دوخت نمی شود برعکس PVC که تولیدکنندگان پس از خروج از کارخانه و وعرضه در فروشگاه ها غالبا با این مشکل مواجه می شوند.

• بهداشتی بودن POF

9- POF به دلیل فاقد کلراید بودن سمی نیست و برای محصولات غذایی آرایشی و بهداشتی قابل استفاده است.
10- POF برعکس PVC در بازار جهانی مورد تائید است .